Brev:
Johannesbrødkernemel?
15. august 2009
Alder:
5 mdr.
Johannesbrødkernemel?
Hej Helen..
Først vil jeg lige sige.. 1000 tak for din brevkasse.. og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.
Jeg ville høre dig om du kender noget til johannesbrødkernemel(JBKM) og stop af dette.
Lidt baggrund:
Louie er den 17 Aug 5 mdr.
Han var jo en meget dårlig sover de første mange mdr af han liv.. Han har været på fuld mme fra han var ca 4 uger.
Han har aldrig rigtig gylpet, men altid haft megen tilbageløb som han slugte igen og derefter udløste en voldsom hikke op til 10 gange dagligt ...
I sammenråd med vore sundhedsplejerske pga hans sovevaner og begyndende vrængen mod flasken at vi opstartet på losec og efamil mme.. pludselig sov Louie flere timer.( i svøb). meen kun meget få dage - så var vi tilbage ved udgangspunket - bare med den tvist at han ik ville spise og græd meget .. vi stoppede Losec og efamil efter 14 dage og Louie blev glad igen.
(min store søn havde en voldsom refluks og loces + JBKM havde en super virkning på ham)
Vi gik tilbage til Hipp 1 igen. Efter nogen tid prøvede jeg at lave hans mme med JBKM og så sov Louie pludselig ca 1 lang lur af sig selv om dagen og de andre var til at forlænge uden de store problemer.. Juhu.
Jeg har flere gange gennem den sidste tid prøvet at give ham ren Hipp- med det resultat at han gylper en del ( hvilket han jo faktisk ik gjorde voldsom tidligere)- gylper ellers kun når han ligger på maven (han løfter sig nemlig ik ligefrem løfter sig højt på armene, kun som han altid har gjort højt hoved og flyver krop haha) han er dog begyndt at kunne kæmpe sig fra ryg til mave disse dage.
Hvornår ved man at det er tid til at stoppe med JBKM?? ved godt det handler om den muskel der ikke lukker ordentligt.. men tænker om det ikke også være svært pludselig at få noget tyndt ned i maven, når hans mave er vant til JBKM?? og det kan være derfor kommer så meget retur uden JBKM- har det mon ødelagt noget eller??
Han er forresten blevet nogenlunde glad for sine flasker igen efter ca 3-4 ugers fravalg.. han får pt 2 ske måltider og 800-1000ml mme dagligt og er en kæmpe bebs på 69 cm og 8.5 kg (er han forresten ik lige lovlig stor?? måske for stor??)
Mange Hilsner
Tilde