Johannesbrødkernemel?

15. august 2009

Alder:
5 mdr.

Johannesbrødkernemel?

Hej Helen..

Først vil jeg lige sige.. 1000 tak for din brevkasse.. og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Jeg ville høre dig om du kender noget til johannesbrødkernemel(JBKM) og stop af dette.

Lidt baggrund:

Louie er den 17 Aug 5 mdr.
Han var jo en meget dårlig sover de første mange mdr af han liv.. Han har været på fuld mme fra han var ca 4 uger.
Han har aldrig rigtig gylpet, men altid haft megen tilbageløb som han slugte igen og derefter udløste en voldsom hikke op til 10 gange dagligt ...

I sammenråd med vore sundhedsplejerske pga hans sovevaner og begyndende vrængen mod flasken at vi opstartet på losec og efamil mme.. pludselig sov Louie flere timer.( i svøb). meen kun meget få dage - så var vi tilbage ved udgangspunket - bare med den tvist at han ik ville spise og græd meget .. vi stoppede Losec og efamil efter 14 dage og Louie blev glad igen.
(min store søn havde en voldsom refluks og loces + JBKM havde en super virkning på ham)

Vi gik tilbage til Hipp 1 igen. Efter nogen tid prøvede jeg at lave hans mme med JBKM og så sov Louie ...

Annonce

... pludselig ca 1 lang lur af sig selv om dagen og de andre var til at forlænge uden de store problemer.. Juhu.

Jeg har flere gange gennem den sidste tid prøvet at give ham ren Hipp- med det resultat at han gylper en del ( hvilket han jo faktisk ik gjorde voldsom tidligere)- gylper ellers kun når han ligger på maven (han løfter sig nemlig ik ligefrem løfter sig højt på armene, kun som han altid har gjort højt hoved og flyver krop haha) han er dog begyndt at kunne kæmpe sig fra ryg til mave disse dage.

Hvornår ved man at det er tid til at stoppe med JBKM?? ved godt det handler om den muskel der ikke lukker ordentligt.. men tænker om det ikke også være svært pludselig at få noget tyndt ned i maven, når hans mave er vant til JBKM?? og det kan være derfor kommer så meget retur uden JBKM- har det mon ødelagt noget eller??

Han er forresten blevet nogenlunde glad for sine flasker igen efter ca 3-4 ugers fravalg.. han får pt 2 ske måltider og 800-1000ml mme dagligt og er en kæmpe bebs på 69 cm og 8.5 kg (er han forresten ik lige lovlig stor?? måske for stor??)

Mange Hilsner
Tilde

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!